.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رییس سازمان جنگل ها در همایش ملی مرتعداران - مازندران:
زندگی یک میلیون خانوار ایرانی وابسته به مراتع است
شمال نیوز : رییس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور تصریح کرد : صیانت از جنگل ها و مراتع به دلیل وجود مشکلات در مسائل اجتماعی و اقتصادی جوامع محلی ، صرفاً با مشارکت و همکاری مردم و جوامع محلی امکان پذیر خواهد بود .....

شمال نیوز : رییس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور در مراسم افتتاحیه ششمین همایش ملی مرتعداری که در محل هتل بادله و دانشکده منابع طبیعی ساری برگزار شد شرکت نمود و اعلام داشت : اگر بخواهیم به طور متوسط هر خانوار روستایی و عشایری را 5 نفر در نظر بگیریم به طور زندگی پنج میلیون نفر از مردم وابسته به مراتع کشور خواهد بود .

 

به گزارش روابط عمومی  اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان - ساری مهندس خداکرم جلالی  سطح مراتع کشور را هشتاد و پنج میلیون هکتار عنوان کرد و گفت هم اکنون بیش از 80 میلیون واحد دامی در مراتع کشور حضور دارند که این میزان چند برابر ظرفیت واقعی است .

 

وی تصریح کرد : سیاست سازمان جنگل ها این است که با مدیریت مراتع و اجرای طرح مرتعداری از تخریب و روند بیابانی شدن جلوگیری نماید .

 

 

« عملیات نظارت بر طرح هادی مرتعداری به فارغ التحصیلان رشته منابع طبیعی واگذار می شود »

 

خداکرم جلالی در جمع کثیری از اساتید دانشگاه ، دانشجویان ، فرهیختگان و نیز مرتعداران و بهره برداران اعلام داشت : طی تفاهم نامه ای که با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به امضاء رسیده است مقرر شد عملیات نظارت و وصول عوارض چرای دام را به فارغ التحصیلان رشته منابع طبیعی واگذار نماییم که در این صورت برآورد می شود چهار هزار نفر از فارغ التحصیلان جویای کار می توانند از آن منتفع شوند .

 

جلالی تصریح کرد : صیانت از جنگل ها و مراتع به دلیل وجود مشکلات در مسائل اجتماعی و اقتصادی جوامع محلی ، صرفاً با مشارکت و همکاری مردم و جوامع محلی امکان پذیر خواهد بود .

 

وی در ادامه مدل پروژه ترسیب کربن ( ذخیره کربن ) و منارید را که با همکاری سازمان ملل در ایران در حال انجام است نمونه موفق مشارکت مردم برشمرد و برنامه سازمان جنگل ها را انتقال این مدل موفق به سایر بخش های منابع طبیعی دانست .

 

 

« تهیه طرح های مرتعداری کند پیش می رود »

 

استاندار مازندران نیز از جمله مدعوین و سخنرانان این همایش ملی بود که در این مراسم افتتاحیه عنوان کرد : تهیه طرح های مرتعداری از دهه 60 در منابع طبیعی شروع شده است و تا کنون 18/5 میلیون هکتار مراتع در قالب طرح به مرتعداران واگذار شده است و اقدامات در این بخش باید با سرعت بیشتری صورت بگیرد .

 

استاندار مازندران که در دهه هفتاد ریاست سازمان جنگل ها را بر عهده داشت ، خاطر نشان ساخت : من نمی توانم بپذیرم با گذشت این همه سال باز بگویند مراتع مورد بی توجهی مسئولین قرار دارد و مغفول واقع شده است !

وی تسریع کرد : اکنون ظرفیت های بالایی در بخش فارغ التحصیلان منابع طبیعی وجود دارد ، می توان کارها را با مطالعه و ارائه آموزش های لازم به بخشهای خصوصی واگذار کرد .

 

- در ادامه ، پس از سخنرانی دیگر مدعوین ، مقالات معرفی شده به ششمین همایش مرتع و مرتعداری توسط متخصصین فن ارائه شد . این همایش دو روزه عصر روز چهار شنبه پایان یافت .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.306 seconds.